“Het vernieuwen van het logo en de slogan speelde zich precies af terwijl we hier in Amudat gesprekken voerden over het mogelijk sluiten van het programma. De financiering nam af en we wisten niet hoe we hier trouw konden blijven zonder geld. Maar toen we hoorden over deze slogan, realiseerden we ons dat we wel waren begonnen met het herstellen van hoop in de gemeenschap, maar dat ons werk nog niet af was. Als team wendden we ons tot God en begonnen te bidden voor financiering van ons programma. Vele malen herhaalden we de slogan ''We zijn er'' en smeekten Hem om manieren om de mensen hier niet in de steek te hoeven laten.
Hoe hadden we kunnen weten dat God een verrassing voor ons in petto had? De situatie leek hopeloos, maar enkele dagen later kregen we bericht dat één van onze projectvoorstellen was goedgekeurd, en dat we vijf jaar langer konden werken aan onderwijs in dit gebied! Met deze goedkeuring werd het ''We zijn er'' voor ons echt realiteit.”
“Kort na dit goede nieuws kwam Covid-19 in de wereld. Het verspreidde zich van land naar land en werd al snel een globale pandemie. Vele organisaties sloten hun kantoren en lieten hun personeel gaan. We moesten onszelf wel afvragen of we dit ook zouden doen, ons programma stopzetten en de mensen hier verlaten. Maar steeds als we wanhoop voelden, kwam de slogan ''We zijn er'' als bemoediging tot ons en wisten we dat we nergens naartoe zouden gaan. ''We zijn er'' was onze realiteit en dat zouden we waarmaken.